sustainability


Apreciados estudiantes: la comunidad de inglés tiene el agrado de darles la bienvenida a éste modulo denominado United Nations, el cual presenta los 17 objetivos de la ONU para la sostenibilidad. 

 

 

Have a happy learning!


Goal: Propose sustainable actions based on the 17 proposed UN objectives.



Another important finding is that learning improves when goals are set before tasks are begun: the learner should be aware of the learning objectives. McLean, A. C. (2012). Destroying the teacher: The need for learner-centered teaching. English Teaching Forum, 50 (1), 32-35.


Basic learning rights:

  1. Explains orally and in written forms the causes and effects as well as the problem and the solution of a given situation.
  2. Expresses orally his/her point of view about a controversial topic previously studied.
  3. Narrates personal experiences or familiar stories in oral or written form.

Functions:

  1. Describe characteristics of defined topics.
  2. Make presentations on subjects assigned.
  3. Express opinions and points of view.

Objectives:

  1. Identify explicit and implicit information in different types of texts on general interest subjects.
  2. Exchange information on general and personal interest matters in debates.


CORRESPONDING BASIC STANDARDS OF COMPETENCES IN FOREIGN LANGUAGES: ENGLISH

 

Listening: 

• Entiendo instrucciones para ejecutar acciones cotidianas. 

• Identifico la idea principal de un texto oral cuando tengo conocimiento previo del tema. 

• Identifico el propósito de un texto oral. 

• Utilizo estrategias adecuadas al propósito y al tipo de texto (activación de conocimientos previos, apoyo en el lenguaje corporal y gestual, uso de imágenes) para comprender lo que escucho.

 

Reading:

• Identifico el punto de vista del autor.

• Identifico los valores de otras culturas y eso me permite construir mi interpretación de su identidad.

• Utilizo variedad de estrategias de comprensión de lectura adecuadas al propósito y al tipo de texto.

• Comprendo variedad de textos informativos provenientes de diferentes fuentes.

 

Writing:

• Estructuro mis textos teniendo en cuenta elementos formales del lenguaje como la puntuación, la ortografía, la sintaxis, la coherencia y la cohesión.

• Planeo, reviso y edito mis escritos con la ayuda de mis compañeros y del profesor. 

• Expreso valores de mi cultura a través de los textos que escribo

 

Speaking:

• Hago presentaciones orales sobre temas de mi interés y relacionados con el currículo escolar. 

• Utilizo un vocabulario apropiado para expresar mis ideas con claridad sobre temas del currículo y de mi interés. 

• Respondo preguntas teniendo en cuenta a mi interlocutor y el contexto. 


Assessment:

Make a short survey about teachers’ knowledge of UN goals.  

Present the results to the class using Powtoon.   


It is the teachers who decide on the aims, goals, and strategies of teaching to be implemented in classrooms. If teachers decide to produce learners who would obtain good results in their examinations, then their contents, activities and strategies of teaching would vastly differ from the ones who resolved to nurture creative and critical language learners.

Muhamad, K. (2000). Creative and Critical Thinking in Language Classrooms. The Internet TESL Journal, Vol. VI, No. 6. Retrieved from http://iteslj.org/Techniques/Kabilan-CriticalThinking.html